Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, sfinalizował w 2023 roku sprzedaż dwunastu parków przemysłowych w całej Polsce. Łączna wartość transakcji to około 500 000 000 euro. Czytaj więcej »
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, sfinalizował w 2023 roku sprzedaż dwunastu parków przemysłowych w całej Polsce. Łączna wartość transakcji to około 500 000 000 euro. Czytaj więcej »
Ostatnie lata nie były łatwe dla sektora logistycznego. Firmy uczestniczące w łańcuchu dostaw mocno odczuły okres pandemii, niepokoje geopolityczne w Europie i Azji, wzrosty cen surowców energetycznych oraz inflację i recesję. Chcąc zwiększyć odporność i stabilność biznesu, wiele przedsiębiorstw inwestuje w innowacje technologiczne, które wzmocnią łańcuch dostaw oraz... Czytaj więcej »
Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że w 2023 r. w Polsce powstało 35 nowych obiektów handlowych, a kolejnych 14 zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych. Ich łączna powierzchnia handlowa wyniosła ponad 424 tys. mkw. GLA, w tym 149 tys. mkw. GLA oddano w I półroczu, a kolejne 275 tys. mkw. GLA w II półroczu 2023 r. Dzięki tym inwestycjom całkowita... Czytaj więcej »
Panattoni zmierza po trzeci milion metrów kwadratowych na Śląsku. Deweloper rozwija się między innymi w Rudzie Śląskiej, gdzie wynajął już 200 000 m kw. Firma ruszyła z kolejną realizacją - trzeciego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska II, który w całości zostanie zajęty przez Konimpex. Czytaj więcej »
Wg badań Kantar, aż 94% polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat® InPost jako formę dostawy, a 83% jako formę wysyłki. Ponadto 81% badanych uznaje Paczkomat® InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. InPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą paczki – otrzymał aż 98% wskazań i najbardziej znaną firmą dostaw do automatów... Czytaj więcej »
Handel tradycyjny w ostatnim czasie wraca do wyników sprzed pandemii – w galeriach handlowych sukcesywnie rośnie odwiedzalność i obroty, a sytuacja najemców, po szczególnie ciężkich latach 2021–2022, znacznie się poprawia. – Lokale w galeriach są wypełnione, wynajęte. Popyt na rynku wydaje się stabilny i zdrowy – mówi Maciej Kotowski z JLL. Jak wskazuje, w tym roku na... Czytaj więcej »
The Bridge to najwyższy budynek, jaki jest obecnie budowany w Polsce. Jego konstrukcja osiągnęła już imponującą liczbę 40 pięter biurowych i 160 m wysokości. W tym momencie trwa budowa kondygnacji technicznych, z którymi wieżowiec będzie mierzył aż 174 m. Inwestycja Ghelamco będzie jednym z najnowocześniejszych i najbardziej przyjaznych środowisku biurowców w Europie... Czytaj więcej »
Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzy w biznes swoich Klientów i wspiera ich na wielu płaszczyznach, co umożliwia przedsiębiorcom z branży gastronomicznej rozwijanie swojej działalności. Jednym z Klientów Selgros HoReCa jest restauracja Ermitaż, która na mapie Krakowa funkcjonuje od 1996 roku. O obrazie gastronomii w latach 90., wyzwaniach związanych z prowadzeniem lokalu... Czytaj więcej »
W postpandemicznej, ogarniętej chaosem geopolitycznym rzeczywistości, w której szaleje inflacja, a ceny energii zmieniają się zbyt dynamicznie, postawienie na rozwiązania stabilne, trwałe, bezpieczne i przy tym opłacalne jest na wagę złota. Rynek zielonej energii, który oferuje pokaźny portfel rozwiązań i modeli sprzedażowych dla biznesów o różnej skali, może przynieść... Czytaj więcej »
Największe w Polsce targi branży cukierniczej i lodziarskiej – Expo Sweet – zaczną się w tym roku 25 lutego i potrwają 4 dni. Kolejny już raz nie zabraknie na nich stoiska Hochland Professional, na którym promowane będą specjały przygotowane z wykorzystaniem produktów dostępnych w ofercie Food Service Hochland Professional. Czytaj więcej »
Rzemieślniczy Browar PINTA warzy coraz więcej piwa. W 2023 roku osiągnął najlepszy wynik w swojej historii. Czytaj więcej »
Poziom drożyzny w sklepach w I kw. br. będą wyznaczały głównie działania nowego rządu i reakcje producentów na bieżącą sytuację, w tym wzrost płacy minimalnej. Koszty codziennych zakupów będą też oczywiście zależne od cen surowców, energii, ropy i gazu. Jeżeli nic nie wstrząśnie rynkiem i inflacja utrzyma trend spadkowy, to żywność i napoje powinny zdrożeć średnio... Czytaj więcej »
W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost zakupów dokonywanych pod wpływem sztucznej inteligencji – takie wnioski płyną na podstawie analizy danych Salesforce zebranych na podstawie analizy aktywności cyfrowej ponad 1,5 miliarda kupujących. Ciekawym trendem jest również znacząco... Czytaj więcej »
Platforma targowa chce wzmocnić swoje wpływy na rynkach zagranicznych, skupiając blisko 900 międzynarodowych firm z ponad 60 krajów. Znaczący wzrost dotyczy azjatyckich przedsiębiorstw – z Chin i Hongkongu, Tajlandii, Korei Południowej czy Tajwanu. Czytaj więcej »
Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzy w biznes swoich Klientów i wspiera ich na wielu płaszczyznach, co umożliwia przedsiębiorcom z branży gastronomicznej rozwijanie swojej działalności. Jednym z Klientów Selgros HoReCa jest restauracja Lizawka z Poznania, która podbija podniebienia Gości już od 50 lat. O wyjątkowości dań z dziczyzny, współczesnych problemach w... Czytaj więcej »
„DINO POLSKA” S.A. otworzyła w 2023 r. 250 nowych sklepów. Na koniec 2023 r. sieć liczyła 2406 sklepów. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 947,9 tys. mkw. wobec 847,8 tys. mkw. rok temu. Czytaj więcej »
Zbiory jabłek w 2023 roku okazały się rekordowo niskie, nie tylko w Polsce, ale w całej UE. Dzięki temu sadownikom udawało się uzyskiwać relatywnie wysokie ceny i podreperować kondycję, którą nadszarpnęły rosnące koszty produkcji. Przed branżą w dalszym ciągu szereg wyzwań związanych z rosnącymi kosztami pracy, paliw czy środków ochrony roślin. Odpowiedzią ma być... Czytaj więcej »
Piotr Biela dołączył do Grupy BLIX, obejmując stanowisko Business Development Managera. Wcześniej był związany z siecią SPAR i Intermarché. W Grupie BLIX przede wszystkim ma doprowadzić do wzrostu liczby klientów aplikacji zakupowych oraz wesprzeć ich. Jak sam zapowiada, zamierza jeszcze bardziej zwiększyć już 60-proc. udział firmy w rynku e-gazetek w Polsce. W najbliższym... Czytaj więcej »
Bartłomiej Tarłowski, Menadżer ds. Rozwoju Franczyzy i Komunikacji Korporacyjnej Intermarché i Bricomarché. Czytaj więcej »
Młodzi nie garną się do handlu, tym bardziej spożywczego. Czy nie wpłynie to także na możliwości rozwojowe sieci franczyzowych? Czytaj więcej »
Miłośnicy ochrony środowiska mogą w końcu odetchnąć z ulgą. Już niebawem, bo od 1 lipca 2024 r. zostanie wdrożona w życie tzw. „dyrektywa plastikowa”. W sklepach nie będzie można już kupować wielu jednorazowych wyrobów z tworzyw sztucznych takich jak plastikowych sztućców czy słomek. Jednocześnie, planowane zmiany obejmują wprowadzenie opłat za korzystanie z produktów... Czytaj więcej »
Przełom listopada i grudnia, choć bywa, że i wcześniej, wywołuje u przedsiębiorców zasadnicze pytanie – z jakimi zmianami podatkowymi trzeba będzie się zmierzyć od 1 stycznia kolejnego roku. Choć pytanie jest uniwersalne dla wszystkich podatników, to warto jednak uwzględnić w nim specyfikę branży, w której działa dany podmiot. Jakie zatem zmiany podatkowe czekają branżę... Czytaj więcej »
Zlokalizowany w berlińskiej dzielnicy Schöneberg dom towarowy KaDeWe (Kaufhaus des Westens) zawsze robił na mnie wielkie wrażenie. Tym bardziej, że po raz pierwszy odwiedziłem go pod koniec lat 80-tych, kiedy to Berlin podzielony był jeszcze murem na część wschodnią i zachodnią. To właśnie sentyment i wspomnienia związane z pobytami w Berlinie Zachodnim powodują, że lubię... Czytaj więcej »
Marrakesz – stolica Maroka, to marzenie każdego podróżnika. To fascynujące miasto położone na zapierającym dech w piersiach tle gór Atlas olśniewa odwiedzających piękną architekturą, wystawną kuchnią, eleganckimi ogrodami. To również tętniące życiem stare miasto – Medyna, w którym można znaleźć słynne suki, kolorowe sklepiki, czy zawrotny labirynt straganów –... Czytaj więcej »
Sprzedawcy od dawna wiedzą, że merchandising i odpowiednia atmosfera są ważne. Najnowsze badanie Mood Media wskazuje jednak na pojawienie się nowej szansy w postaci wzbudzania w klientach inspiracji za pomocą ekranów i kiosków cyfrowych. Większość nabywców poszukuje cyfrowych, bardziej spersonalizowanych wrażeń. Czytaj więcej »
Polacy jak zwykle odłożą przedświąteczne zakupy spożywcze na ostatnią chwilę. Blisko 33% zrobi je tydzień przed Bożym Narodzeniem. To więcej niż rok temu. Do tego ponad 21% rodaków ruszy na największe zakupy spożywcze zaledwie kilka dni przed świętami. I ten wynik też rdr. lekko wzrósł. Placówki handlowe byłyby mniej oblężone, gdyby żywność chętniej zamawiano online.... Czytaj więcej »
Okres przedświąteczny to czas prawdziwych żniw w sektorze sprzedaży online. Klienci szukający prezentów, preferują bowiem często zakupy internetowe od zatłoczonych centrów handlowych. I choć wielu z nich będzie poszukiwać przystępnych cenowo upominków, to dane Deloitte [1] i PwC [2] wskazują jasno: mimo niełatwej sytuacji ekonomicznej, nie zamierzamy szczególnie oszczędzać w... Czytaj więcej »
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, a okres bezpośrednio przed nimi to jeden z najgorętszych sezonów dla całej branży handlowej. W tym czasie wizyta w tradycyjnym supermarkecie dla większości z nas kojarzy się z dużymi kolejkami oraz wszechobecnymi tłumami. Tego zdania jest około 75% ankietowanych w ramach badania konsumenckiego supermarketu online delio*. Czytaj więcej »
Black Friday na stałe wpisał się w naszą rzeczywistość, jednocześnie stając się wstępem do przedświątecznego szału zakupów. Dla sektora e-commerce to już swoiste "Black Weeks", obejmujące również Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy, Mikołajki, wszelkiego rodzaju spotkania świąteczne aż po Boże Narodzenie. Końcówka roku w handlu internetowym jest najbardziej pracowitym... Czytaj więcej »
Sprzedaż gastronomiczna wypracowana przez sieci należące do Sfinks Polska, Sphinx, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers, wzrosła o 10,5% w listopadzie 2023 w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i osiągnęła wartość 14,75 mln PLN. W ujęciu narastającym w ciągu jedenastu miesięcy br. przychody gastronomiczne Sfinksa wyniosły 171,88... Czytaj więcej »
Rozmowa z Piotrem Romańczukiem, Członkiem Zarządu Grupy...
Wywiad z Aleksandrą Robaszkiewicz, Dyrektorką Corporate...
Cezary Wytych, Prezes Fusion Labs...
Rola neuromarketingu w budowaniu strategii sprzedaży...
Rozmowa z Andrzejem Kowalskim, Dyrektorem sprzedaży i...
Mlekpol wzmacnia struktury zarządzające. Z początkiem 2025...
Główny Urząd Statystyczny opublikował szybki szacunek...
Zbliżający się Sylwester 2024 zapowiada się spokojnie i...
Na koniec roku liczba sklepów sieci wynosiła 2.688...
Co to oznacza dla klientów? ...
Największy polski browar rzemieślniczy PINTA nawarzył w 2024...
Sieć jest jedną z pierwszych firm w naszym kraju, które...
Warto wziąć pod uwagę preferencje kulinarne gości, by...
Warto dodać Majonez Kielecki lub Sos Kielecki tatarski...
Pewni Dobrego...
Marka Diamant wprowadza udoskonalone rozwiązanie do...
Tymbark rozszerza swoją ofertę musów owocowych 100% o nowe...
To niezwykłe, kultowe połączenie smaku klasycznej kawy...
W nowym roku w sklepach Żabka do dobrze znanych promocji...
7 stycznia rozpoczyna się kolejna edycja akcji „Wygaszanie...
Cena masła ekstra 82% marki własnej Pilos wynosi 7,99 zł/200...
Nowa kampania Sokołowa...
Rusza kampania linii Duda High Protein z udziałem topowych...